Av Pernilla Hansson den 4 januari 2022 09:01 Lager 157 öppnar tre fullkonceptsbutiker i början av 2022 i Nyköping, Lappenranta och Skien. Läs också: Lager 157 går mot strömmen – ska expandera i Danmark
Visa hela svaret
Contents
När kommer Lager 157 till Nyköping?
Inleder året med att öppna tre nya butiker på tre marknader. Lager 157 öppnar tre fullkonceptsbutiker i början av 2022 i Nyköping, Lappenranta och Skien. Sedan tidigare är det känt att modekedjan avser gå in i Danmark och i ett pressmeddelande uppger Lager 157 att förhoppningen alltjämt är att första butiken ska öppna under innevarande år och att “lokalsöket intensifierats”.
I Nyköping öppnar kedjan i befintliga lokaler om 2 000 kvadratmeter i närheten av Coop i Gustafsbergs handelsområde, enligt Södermanlands Nyheter. – Vi har varit intresserade av och tittat på en etablering i Nyköping under en väldigt lång tid. Men vi har inte hittat rätt lokal eller rätt förutsättningar förrän nu.
Det är ett bra handelsområde som ligger nära E4 och vi tycker om externa lägen med egen entré, säger Johanna Winther, vice vd och internationella försäljningschef, till tidningen. Med nyöppningarna inkluderade når kedjan 60 fysiska butiker varav 5 vardera i Norge och Finland och resterande i Sverige.
Visa hela svaret
När öppnar Lager 157 Länna?
Lager 157 :s dubbelflirt med norrmännen – öppnar två butiker vid gränsen 17 maj.
Visa hela svaret
Hur länge har Lager 157 öppet idag?
Öppettider vardagar kl 8-16.
Visa hela svaret
Varför är Lager 157 så billigt?
We and selected partners use cookies or similar technologies to ensure you get the best experience on the Teamtailor website. With respect to cookies that are not considered necessary (as specified in the Cookie Policy ), we and our selected partners may use cookies for the following purposes: personalized website experience, develop and improve products and in some cases targeted advertisement that are based on your interests. You can manage or disable cookies by clicking on “Manage cookies” at the bottom of each website page. common-cookies-preferences#open”> When you visit this website, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. This information might be about you, your preferences or your device and is mostly used to make the website work as you expect it to. The information does not usually directly identify you, but it can give you a more personalized web experience. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. Below is a list of different categories of cookies that may be set and that you can freely change. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. Strictly necessary These cookies are required and must be accepted to use this site. Vendors Teamtailor Analytics These cookies collect data about how visitors use this website. Vendors Teamtailor Preferences These cookies allow the website to remember choices you make and provide enhanced, more personal features. Marketing These cookies are used to deliver adverts more relevant to you and your interests. Lager 157 startade i Gällstad 1999. Gällstad är en liten ort med lång historia av textil utveckling och produktion, mitt i Sjuhärad, Sveriges textilmecka. På 60-talet fanns det många syfabriker, stickerier och väverier här i trakterna. På 70-talet var Sjuhäradsbygden centrum för svensk denim-produktion med över 100 fabriker. Här producerade Sveriges främsta jeansvarumärken hållbara plagg att använda många gånger. Här bär vi stolt traditionen vidare. Ett djupt intresse för denim och basic är rotat i oss. Det gör att vi behåller och utvecklar kunskaperna här i bygden även till kommande generationer. Fortfarande i Gällstad. Fortfarande i en gammal syfabrik från 60-talet.157 kommer från numret på vägen som går precis utanför kontoret. Förlagan “Billighetskompaniet” startades av Stefan Palm Lager 157 föddes i Gällstad med affärsidén “märkeskläder till max halva priset”. På 7 månader omsatte företaget 23 mkr och gick med vinst redan första året. Första etableringen utanför Gällstad gjordes i en gammal fabrikslokal i den lilla byn Sågmyra i Dalarna.
Första E-handelsordern! Den nya affärs- och sortimentsmodellen utkristalliserades genom att egna varumärken tog allt större plats. Kontroll över hela varukedjan är strategin. Omvandlingen till “Det nya Lager 157” är helt genomförd och det finns bara egna varumärken i sortimentet. Denim & Basics är förtydligad inriktning.
Butiken i Luleå öppnas och Lager 157 finns nu på ca 30 orter; från Malmö i söder till Luleå i norr. Den första etableringen utomlands görs i Oslo, Norge. Den internationella resan har startat. Jag växte upp med en morfar som var skräddare. Från fattiga förhållanden i Småland tog han sig via hårt arbete till Tillskärarakademin i Stockholm och så småningom till Oscar Jacobsson och Sjuhäradsbygdens textilindustri.
- Efter många år i branschen kom han att öppna sitt eget skrädderi. Litet.
- Personligt.
- Han var den enda anställda.
- I det lilla skrädderiet sydde han kostymer till den lilla stadens direktörer.
- Något som han kom att göra nästan ända fram till sin död.
- Han var en enkel man min morfar.
- Och elegant.
- Ingen mera värdig.
Han visste vad livet innebar med alla sina nyanser och utmaningar.Men det skulle aldrig falla honom in att klaga eller lägga sina problem på någon annan. Han var en jämställd och vänlig man, långt innan det var uppfunnet och modernt. Han promenerade och plockade blommor till sin fru.
- Han tyckte om det vackra.
- Han såg alla människor.
- Det spelade ingen roll var de kom ifrån eller vilken status de hade.
- Alltid lika vänlig.
- Men kanske lite extra vänlig mot de som behövde det mest.
- Han älskade musik, min morfar.
- Han hade ett särskilt sätt att smått vinka, vibrera med händerna när han hörde ett stycke han tyckte om.
Han målade tavlor. Varje gång när jag skulle sova över hos honom (det gjorde jag ofta, som jag minns det) så målade vi. Oljefärger, staffli och penslar. Vi målade och vi pratade. Han lärde mig vad som är viktigt, min morfar. Jag förstod det inte där och då, när det hände. Jag vet inte vad det är som drivit mig, men jag har alltid tyckt om att sälja saker till bra priser. Hemma på gatan där jag växte upp låg det ett litet strumpstickeri. En liten fin fabrik som tillverkade sockar enligt kostens alla regler. Det var fantastiskt fascinerande att se hur strumporna växte fram i maskinerna maska för maska.
Ljudet och känslan av att det skapades något var väldigt magnetiskt och jag kände mig hemma där. Som jag minns det var jag där ofta, och varje gång ställde jag frågan om jag kunde få köpa andrasorteringssockar. Alltid samma svar; nej tyvärr finns det inget för dagen (fabrikören hade knallar som köpte allt redan).
Men rätt vad det var en dag så fick jag faktiskt ett JA. Loggan på sockarna till “Ikea Family” hade blivit fel så det hade blivit ett lite större parti med andrasortering över än vanligt och jag fick köpa en säck. Lycka! Fyra kronor paret fick jag ge, sen var det bara ut och sälja.
Jag knackade på varenda dörr runt om i kvarteren.10 kronor paret eller tre för 25 tog jag och de gick åt. Som smör. Bra var dom också. Jag hade säkert kunnat ta någon krona mer för dom men jag gillade att göra många affärer. Helst i varje dörr jag knackade på, så jag satte ett pris som alla kunde och ville betala.
Att vända en lite skeptisk dam som öppnade dörren på glänt till att inte bara handla utan kanske också leende bjuda på en kaka också var en fantastisk känsla. Jag har många liknande historier från mina tidiga år, och alla har dom ett par saker gemensamt; ett bra pris och en riktigt nöjd kund. När Bill Haley och Jerry Lee Lewis startar den våg av musik som skall bli grunden för ungdomars musikupplevelse under hela den andra halvan av 1900-talet så gör man det iförda mörka byxor, välstrukna skjortor och kavajer. Trots det så uppfattar vuxengenerationen den nya musik- och dansstilen som stötande och alltför fylld med sexuella anspelningar.
Inom kort blir Elvis Presley den stora stjärnan och får ibland epitetet, “White negro” på grund av sitt sätt att uppträda och framföra den nya musikstilen som har sina rötter i de svartas blues. De gamla musikaliska idealen representerade av Jazzen får tillsammans med den konservativa klädstilen ganska omgående kapitulera.
Rock´n Roll har skapats och erövrat världen. Parallellt med den nya musikens framväxande händer det saker på vita duken. James Dean och Marlon Brando kommer fram som den nya tidens stjärnor. Med en ny attityd tar de filmen in i en ny era och skapar steg för steg ett helt nytt stilideal.
Ungdomarnas behov att uttrycka sig accelererar när de upplever att möjligheten finns. Bort med de konservativa idealen. De gamla arbetarkläderna blir ett sätt att revoltera när vuxenvärlden kräver att du skall klä dig i kostym. Bilar och motorcyklar blir tillsammans med musiken och kläderna ett ställningstagande för frihet.
En tid av möjligheter, en tid utan begränsningar. En ny tid. “The future´s so bright You gotta wear shades”. Jeansen, t-shirten och mc-jackan blir iconer “alla” längtar efter. Jeansmodet och musiken blir slutligen den ultimata livsstilen för den unga rebelliska generationen.
Under andra halvan av sextiotalet tar jeansmodet nästa steg. De amerikanska krigen är en av grunderna för att det politiska intresset växer och kläderna blir än viktigare som symboler för var man står och vad man tror på. De unga tar ägarskap över uniformerna genom att måla peacetecken på armejackorna och armymodet har ympats in i jeansmodets uttryck.
Under det politiska 70-talet övergår hippieeran och frihetsbudskapet i en mörkare syn på världen driven av arbetslöshet och utanförskap i arbetarkvarterens Storbritannien. Punkuttrycket drivet av Vivianne Westwood och Malcolm Maclaren blir både mode och musik, ideal för en helt ny generation ungdomar.
Ett par år in i 80-talet är det dags för nästa kapitel. Levi´s skapar ett nostalgiskt jeansmode som tittar 30 år tillbaka i tiden och låter den gamla rockmusiken bli soundtrack. Revolten avtar i de breda lagren. Revolten i den mån den finns ligger i avståndstagandet från det politiska, till förmån för det kommersiella.
Levi´s, Coke and the American dream. Yuppieeran blommar några år. Kurt Cobain blir sedan 90-talets jeansbärare. En mörkare syn på världen präglar åter de unga när västvärlden efter några febriga år nu upplever sin kanske första egentliga ekonomiska kris under efterkrigstiden.
Arbetslösheten sprider sig och de unga drabbas. England. USA. De stora ekonomierna tar mest stryk. Industrialismen är inne på sin sista vers. Många städer skall tömmas. Många fabriker skall jämnas med marken. Många familjer skall gå på knäna. Kurt Cobain blir i sina jeans, sin flanellskjorta och sin noppiga tröja den nya icon världen så väl behöver för att kanalisera sin frustration och sin ångest.
Med albumet “Nevermind” och sina ställningstaganden bland annat för de homosexuellas rättigheter blev han (mot sin vilja) talesperson för en hel generation. Jeansen har burits av förhoppningsfulla lycksökare, som dog skitiga, i sin jakt på guld. I denim har det revolterats mot föråldrade kvinnoideal. En drivkraft som varit särskilt viktig under åren har varit den jag kallar “Skolgården”. De allra viktigaste av alla våra kunder oavsett om de handlat själva eller inte är de unga. Under ingen annan tid i livet är kläder så viktigt som under uppväxten.
Vi har alla erfarenhet av skolan som många gånger kan vara en tuff miljö. Tufft att lära sig, att vara populär, bra i sport, för att inte tala om kläder och utseende. Kläder och stil kan vara skillnad mellan himmel och helvete de åren. En av våra allra viktigaste uppgifter är att jobba mot detta hotande helvete.
Genom att skapa kläder som genom sitt uttryck och stil är kreddiga trots att de har låga priser så arbetar vi för att göra livet lite lättare för alla de som inte kan eller vill gå i dyra märkeskläder. Att göra det är dock inte lätt. Det krävs mycket kunskap om branschen och dess koder för att göra stilfulla kläder till låga priser. Att det händer saker med miljön har väl inte undgått någon. Eller i alla fall med miljöfrågan. Forskare och (nästan) alla västvärldens tyngsta organ som FN, EU och de flesta regeringar (åtminstone i Europa) är eniga om att vi måste se över vårt sätt att leva på jorden för att inte förkorta eller försämra livsvillkoren på drastiskt.
- Så långt känns det begripligt.
- När man kommer till nästa fråga; Vad skall jag göra, så blir det lite svårare.
- Uppgifter ställs mot uppgifter, prioriteringar mot prioriteringar, livsvillkor mot livsvillkor.
- Frågorna blir ofta relativa och olika beroende på ur vilket perspektiv man väljer att se det.
- För vår del som företag har vi funderat mycket på frågan.
Det startade 2008, när vi själva på allvar fick upp ögonen för utmaningarna. Precis som när det gäller hållbarhet i stort så finns det inget facit. Hur ställer man en ekologisk festblus mot en svart hoodie i konventionellt odlad bomull? Vilken är “värst” eller “bäst” ur hållbarhetsperspektiv? Svaret är; Det beror på.
Det beror på summan av den totala ekonomiska, sociala och miljömässiga belastningen minus den nytta produkten gör. Och vad är förresten nytta? Att vara snygg på en fest eller att ha en favorithoodie som jag kan ha på mig dag efter dag och känna mig trygg i? Vilket är viktigast? Hållbarhet är svårt. Självklart följer vi marknadens utveckling med successivt mer nya hållbara material allt eftersom de skalas upp i vår industri.
På samma sätt som vi följer de lagar och regler som finns och ställer krav på våra samarbetspartners att de både gör rätt för sig och har ett proaktivt arbete mot en större hållbarhet i sin verksamhet och produktion. Vi säger inte att vi på något sätt har några slutgiltiga svar, men vi har kommit fram till en sak som vi tror på – de bästa kläderna rent hållbarhetsmässigt är de som används många gånger.
- Det är det vi försöker bidra med när vi skapar ett koncept med basic och klassiker som den absoluta huvudparten av sortimentet.
- Det är det vi tänker på när vi i vår affärsidé säger att vi ska leverera “Denim, Basic och Funktion till bästa pris”.
- Det är det vi tänker på när vi pratar om vår ständiga strävan mot vår vision att vara “Världens mest effektiva distributionskanal”.
Det är det vi tänker på när vi drömmer om det hållbara idealsamhälle vi vill bygga – “WORLD OF BASIC”. WORLD OF BASIC När man växer är det lätt att expandera på bredden. Fler artiklar, fler varugrupper, större individualisering, lokalanpassningar och fler koncept. Vi tänker inte så. Vi strävar istället efter att sälja vårt sortiment av basic och klassiker till fler människor.
- Samma produkter till allt större del av världen.
- Vi är naiva nog att tro att det rena och det enkla uttrycket vi arbetar med har en form av universell attraktion.
- Det är denna idé och denna stil, kalla den gärna “swedish cool” om du vill, vi vill bygga vidare på.
- En stil som mer bygger på inre trygghet än yttre ängslighet.
En stil som tål tiden. En stil som linjerar med att fokusera på verkliga behov snarare än upplevda. Som naturligt är i samklang med framtida konsumtionsideal. Som kan inspirera till en balanserad livshållning även utanför kläder och mode. För de många människorna.
Vill man gå ännu djupare i frågan så har vi en egen bild över framtidens hållbara samhälle också, som av en händelse så kallas den också “WORLD OF BASICS”. VÄRLDENS MEST EFFEKTIVA DISTRIBUTIONSPLATTFORM Grunden i vår verksamhet är att vi når ut till våra kunder. Befintliga och potentiella. De stora makrotrenderna påverkar oss alla.
Som människor och som företag. Ökad globalisering gör världen tillgänglig för oss, både för att hitta rätt leverantörer och för att nå ut till nya marknader. Samtidigt gör den att konkurrensen ökar och våra kunder hittar nya vägar att uppfylla sina behov.
- Den för också med sig nya utmaningar och hot.
- Ökad politisk påverkan långt bortom vår kontroll och globala pandemier som kan ändra förutsättningarna för vår affär över en natt är två exempel.
- Urbaniseringen som pågår runt om i världen påverkar oss också.
- Hur vi bor, transporterar oss och hur vi konsumerar förändras i snabb takt.
Tillsammans med digitaliseringen skapar det helt nya flöden och handelsmönster. Därför är distributionen nyckeln till vår fortsatta framgång, långt in i framtiden. Vi ser enorma möjligheter för oss framåt strävar mot vår vision att vi ska bygga världens mest effektiva distributionsplattform. DENIM, BASIC OCH FUNKTION TILL BÄSTA PRIS Det är helt avgörande att alla förstår vad som är centralt i vår verksamhet. Hur vi får den att gå runt (och inte minst hur vi utvecklar den vidare). Hur vi ska kunna bli bättre och växa. Nå fler. Vad skall vi bli bäst i världen på? Det är det affärsidén handlar om.
- Låt oss hålla det enkelt.
- Låt oss hålla oss till det vi är bra på.
- Denim, Basic och Funktion är vår hemmaplan.
- Det är basen i en bra garderob och något som alla behöver.
- Lassiker på vårt vis är det recept vi använder.
- Det gör vi genom att erbjuda rena och enkla klassiker på en ny prisnivå; max halva priset.
Klassiker från världens alla hörn, men med en skandinavisk renhet som vår twist. Varje sortiment och varje enskild produkt har en berättelse, ett berättigande. Varje produkt har ett känslomässigt värde som tydligt överstiger priset, hög “vill ha-känsla”.
- Vi håller lägre priser (byggt på slimmade kostnader) och delar förtjänsten med våra kunder.
- Det är hållbart på riktigt.
- Att skapa kläder som genom sitt uttryck och stil är kreddiga trots att de har låga priser kräver mycket kunskap om branschen och dess koder.
- Det är något helt annat än att göra lågpriskläder.
När vi lyckats med det handlar det om att nå ut med våra varor. Därför ska vi ha en retaillogistik i världsklass. I omnimiljö. Varje dag. Men det är ändå bara förberedelserna. Tills sist, när allt kommer omkring handlar det om att möta kunden. Med våra produkter. EN ÖVERGRIPANDE AFFÄRSMODELL – VI DELAR MED DIG Priset på våra varor talar för sig själva. Så det behöver vi inte orda om. Det är snarare det motsatta; vi måste förklara varför vi har så låga priser. Vi är ofta så billiga att en del människor tror att det är något “fel”.
Så är det inte. Det handlar ju istället om att vi delar med oss i form av lägre kostnader och lägre påslag. Nyckeln är vår affärsmodell; vi delar förtjänsten med våra kunder. I de allra flesta fall köper vi våra varor på samma fabriker som våra konkurrenter. Vi betalar i stort sett samma priser, men sedan händer något.
Vi jobbar hårt med att hålla i våra kostnader. Ofta ligger vi långt under andra i branschen eftersom vi är en liten effektiv organisation som sitter på landet och gör det mesta själva. Kontoret ligger längs väg 157 i Gällstad och hyran är därefter. Vi betalar inte för flådiga annonsera och TV-reklam eller för att influencers ska flyga till andra sidan jorden och fota våra plagg.
- Vi är helt enkelt lite smartare än så.
- På toppen av allt lägger vi på vår vinst.
- En vinst som är hälften mot vad andra gör.
- Resultatet? Halva priset.
- FEM GRUNDLÄGGANDE VÄRDERINGAR Hur vi är, agerar och förhåller oss till varandra och vår omvärld.
- Våra värderingar som leder oss i vardagen.
- Vad vi letar efter när vi rekryterar.
Nya kollegor, ledare och partners. PROFESSIONELLA ENKLA TRYGGA DRIVANDE LÅNGSIKTIGA SJU STYRANDE AFFÄRSPRINCIPER 1. ÄLSKA GÖRA BRA AFFÄRER Att göra bra affärer handlar om passion. Och om klokskap. Bra affärer för oss. Bra affärer för våra leverantörer. Bra affärer för våra kunder.2.
FÖRSIKTIGA MED VÅRA RESURSER Kostnadsmedvetenhet är en del av Lager 157´s dna. Att alltid vara försiktig med våra resurser är både ekonomiskt och miljömässigt klokt. Hållbarhet på riktigt.3. MÖTAS. PÅ RIKTIGT Det är i mötet bra affärer uppstår. Bra relationer som är lönsamma och utvecklande. Vi älskar att mötas.
Träffa kunden, lyssna på den. Se den. Vi försöker alltid göra våra möten så nära och så äkta som det bara går.4. BJUD PÅ EN ÖVERRASKNING Överraskande billigt. Japp. Överraskande kvalité. Jajemen. Men också små oväntade saker. Plagget som poppar på väggen eller en dikt i ett provrum.
En förmåga att vara relevant och sticka ut kort och gott.5. WIN / WIN Bra affärer handlar inte alltid om lägre eller högre pris. Bra affärer handlar om att skapa mervärde för båda parter. Förklara det fina i affären. Vad finns det för mervärde för dig. Happy / Happy. Win / Win.6. ANALYSERA. FÖR ATT STÄNDIGT BLI BÄTTRE Vi strävar efter att alltid utvecklas.
Att alltid bli bättre. Grunden i det är att analysera det vi gör, dra lärdom av resultatet och agera på de slutsatser vi drar.7. NÄR GÖR VI DET? NU! Vi fattar beslut och så genomför vi dem. Utan att dra saker i långbänk. Utan onödiga krusiduller. Behöver vi fatta ett annat beslut, så gör vi det också.
Visa hela svaret
När öppnar butikerna i Nyköping?
Måndag 6 september återgår vi till ordinarie öppettider på Huvudbiblioteket. Tidningshörnan är öppen från kl 09:00 måndag-fredag.
Visa hela svaret
Hur är Lager 157 i storlek?
Kundernas denim- och basicfavoriter har fått en utökad storlekskurva och erbjuds i ett storleksspann från XXS till 3XL på dam och från S till 4XL på herr. Plagg som finns i plusstorekar är märkta med 157 +.
Visa hela svaret
Vem är ägare till Lager 157?
Lager 157-ägaren ökar i Nelly Ettfemsjusjäl AB, som är ett bolag som styrs av Lager 157-grundaren Stefan Palm, har gått över 10 procent i nätmodehandlaren Nelly. Stefan Palms bolag äger enligt ett flaggningsmeddelande 11,5 procent av aktierna i Nelly efter en transaktion den 7 december.
Posten uppgår därmed till drygt 2,1 miljoner aktier. Breakit rapporterade tidigare i veckan att Stefan Palm “i det tysta” byggt upp en position i Nelly under hösten. I slutet av november uppgick posten till 1,2 miljoner aktier, drygt 6 procent av aktierna i Nelly. Lager 157 har 50 butiker runtom i Sverige och har även gått in i Norge och Finland med konceptet att sälja lågpriskläder under eget varumärke.
Stefan Palm är ensam ägare. : Lager 157-ägaren ökar i Nelly
Visa hela svaret
Vem gör Lager 157 kläder?
Bakgrund – Lager 157 är ett denim- och basicföretag som grundades 1999 av entreprenören Stefan Palm. Huvudkontoret finns alltjämt i Gällstad utanför Ulricehamn där Stefan Palm fortsatt äger och leder verksamheten. Företaget bedriver utveckling och handel av främst konfektion med fokus på denim, basic, trainingwear, sneakers och outdoor till hela familjen.2019 firade företaget 20-årsjubileum och nådde drygt 1 miljard i omsättning.
Visa hela svaret
När öppnar butikerna?
Öppettider Drottninggatan – Öppettiderna för butikerna på Drottninggatan varierar stort. De mindre butikerna är normalt öppna 10-18 på vardagar. Tittar man tex på Åhlens är varuhuset öppet 11-19. Restauranger och kafeér har oftast längre öppettider och som exempel kan man ta Espresso House som är öppet 07-22 på vardagar.
Ska du till en specifik butik är det bättre att du kollar deras hemsida för aktuella öppettider. Vill du istället gå dit för att shoppa i olika butiker är det bäst att åka dit efter 11. Eftersom Drottninggatan går tvärs igenom stan och det ligger många företag, kontor, hotell och annat i området blir Drottninggatan också fullpackad med folk under lunchtid.
Lunch i Stockholm har man någon gång runt 1130-1330. Efter detta brukar det lugna ner sig på Drottninggatan och du kan shoppa i lugn och ro. Under sommaren fylls gatan av turister och det är ofta fullt av folk oavsett tid. Julhandeln är kanske den tiden på året Drottninggatan har som mest av besökare.
Visa hela svaret
Är det öppet köp på Lager 157?
Retur/byte – Varor som är köpta i våra fysiska butiker kan endast lämnas tillbaka eller reklameras i någon av dessa butiker. Öppet köp gäller i 30 dagar för varor köpta till ordinarie pris, för varor köpta till nedsatt pris gäller byte. För bad- och underkläder gäller inget byte.
Varor som är köpta på webbshopen kan lämnas tillbaka både i webbshop och i våra butiker. Du har alltid 14 dagars ångerrätt på ditt köp från det att du mottagit dina varor. Varan ska returneras i samma skick som när du fick den och ska inte ha varit använd. Senast inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka varan ska du få tillbaka vad du har betalat.
Vid byten och returer som inte är reklamation står du alltid för fraktkostnaden tillbaka till oss på 50 SEK. Vill du byta till en annan vara tillkommer även 50 SEK för frakt av de nya varorna (totalt 100 SEK). Du lägger då en ny order på de önskade varorna i vår webbshop.
Visa hela svaret
När får Lager 157 varor?
Leverans med Schenker till ombud: 3-5 arbetsdagar. Leverans till någon av våra butiker: 5- 7 arbetsdagar. Detta beror på att paketet skickas med butikens ordinarie varuleveranser som sker 2 gånger i veckan.
Visa hela svaret
Är Lager 157 regnkläder bra?
Plaggen andas, har tejpade sömmar, rikligt med reflexer, avtagbar huva och reglerbara ärm- och benslut. De är inte bara testade i laboratorier, utan av riktiga barn i verkligt tuffa miljöer som stall, förskolor, skogar och kalfjäll. Vi vet att de funkar. Vi vet att barnen gillar dem.
Visa hela svaret
Är Lager 157 vinterkläder bra?
Lager157 i Backaplan-Göteborg, riktigt grinig personal som istället för att hjälpa till är otrevliga och ointresserade! Skulle verkligen säga att ni ska undvika denna butiken!
Visa hela svaret
Hur länge varar Club Deal 157?
Lagringsperiod: Tills dess att medlemsskapet har avslutats. (kan ske manuellt eller automatiskt p.g.a. inaktivitet under en period om 36 månader). ÄNDAMÅL: FÖR ATT KUNNA HANTERA DINA FÖRMÅNER OCH ERBJUDANDEN. Lager157 kommer att behandla dina personuppgifter för marknadsföringsändamål.
Visa hela svaret
Finns när man har lager på lager?
Klädernas grundfunktion är att hålla dig torr, varm och skyddad. Genom att klä dig i flera tunna skikt kan du lätt reglera klädseln när vädret skiftar. Det brukar kallas för flerskiktsprincipen, eller lager på lager -principen.
Visa hela svaret
Vad heter Lager 157 aktie?
Han tankar ännu fler aktier i börsbolaget: “Ganska lågt värderat” Stefan Palm är grundare och ensam ägare till den framgångsrika lågpriskoncernen Lager 157. En del av överskottet i den klädaffären plöjer han ner i en annan, nämligen Nelly. att han med start under september börjat köpa aktier i börsnoterade Nelly och vid årsskiftet uppgick ägarandelen till 12 procent.
Visa hela svaret
När öppnar Västerport i Nyköping?
Mitt på shoppingstråket, V Storgatan, hittar du galleria Västerport. –
- Galleria Västerport har blivit en av Nyköpings mest populära mötesplatser med sina mysiga restauranger och café.
- Västerport erbjuder ett varierat utbud av shopping i en varm och trevlig miljö.
- Här hittar du bland annat mode, skönhet, hälsa och inredning.
- Toaletter med kortbetalning.
- Butiker i gallerian:
- Change Group
- Clas Ohlson
- Glasögon magasinet
- Hallbergs Guld
- Hälsokraft
- Jeansbolaget
- Kicks
- KappAhl
- Lindex
- Na Nailspa
- Pressbyrån
- Ritual
- Salong Baresso
- Hos Changegroup kan du köpa och sälja över 50 valutor, betala räkningar, sätta in pengar till alla bankokonton och skicka pengar via ombud värden över.
- Kontantcenter där du kan både ta ut och sätta in sedlar via deras automater.
- Här kan du även ta ut euro,pund och dollar.
- Restauranger och Café
- Ät
- Espresso House
- Brödernas
Välkommen till Västerport! Måndag -fredag 10-18 Lördag 10-16 Söndag 12-16. Mer detaljerade öppettider för alla våra verksamheter finns på vår web.
- Butik/kiosk
- Barnvänligt
- Hiss
- Hjärtstartare
- Kafé
- Rullstolsanpassat
- Rökfritt
- Skötrum
- Toalett för funktionshindrade
- Wifi
Är stan öppen idag Nyköping?
Du är alltid välkommen till oss på köpcentrumet Nyckeln, året runt. Vi har våra vanliga öppettider varje dag i veckan.
Visa hela svaret
Är Lager 157 svenskt?
Lager 157 – Wikipedia
Den här artikeln behöver för att kunna, (2018-01) Åtgärda genom att lägga till pålitliga källor (). Uppgifter utan källhänvisning kan och tas bort utan att det behöver diskuteras på, |
table>
Lager 157 AB Lager 157 i Välsviken, Karlstad Huvudkontor BranschAntal anställdaca 250HistoriaGrundat1999GrundareStefan PalmStrukturettfemsju själ AB Lager 157 är en svensk som säljer bas- och modeprodukter.
Visa hela svaret
Vad hände i Nyköping?
04 december 08:02, Sammanfattning natt, Södermanlands län Mannen grips och är misstänkt för misshandel.03:09 Polisen stoppar en bil för kontroll i centrala Nyköping.
Visa hela svaret
Hur är Nyköping?
Det nya Nyköping är mycket mer än en stad Nyköping är så mycket mer än en stad och det är dess stora tjusning. Här är så mycket mer än en vanlig centralort. Det är detta som gör Nyköping till något annat än det stockholmska Söder eller livet i de mer tydliga sovstadsmiljöerna för vardagspendlare inom storstadens famntag.
- Att sälja in bilden av lika tättbebyggda, urbana kvarter som något att flytta till längre bort, något som ger mer – det var inte grejen med Bo i Nyköping.
- Det är inte heller andan i den version som nu heter,
- För bakom namnet döljs inte bara en blick på eller från staden, utan också Bränn-Ekeby, Nävekvarn och Stavsjö.
Vårt landsbygdsliv är inte en variant på stadsliv. Det “nya” i livet för den som kommer från huvudstaden eller närhet är att Nyköping erbjuder så en så stor möjlighet till variation mellan stad och land. Uppfräschningen av Bo i Nyköping är verkligen på tiden.
- Det är lurigt att hitta ett slagord som bär en helhet.
- Utan stad skulle den här bygden ge ett blekare intryck.
- Utan landsbygdens boendemiljöer och dess varierande landskap skulle det stadsgrå Nyköping inte räcka till.
- Inte ens för begreppet nystadsliv.
- De många friheterna i det mindre trångbodda behöver balanseras väl med det som vi kan kalla lusten till stadens kärna.
En närhet till handel och restauranger, till kultur och underhållning. Här är Stockholm inte längre något långt borta, men skog, öppna landskap, byar och småvägar finns inpå knuten. Det är positiva värden som lockar nya invånare också till Gnesta, Trosa och ja, även stadskommunen Oxelösund.
- För den som blickar mot Nyköping från perrongen på en tunnelbanestation är staden vardag.
- Alternativet till detta är ett hemma med fler eller andra komponenter.
- En breddning av det som vi kan kalla livskvalitet.
- Det sistnämnda är självklart högst individuellt.
- Den som älskar staden, dess betong och trånga prång, dess asfalt och höga hus, mer än något annat, den längtar sällan efter mindre trängsel, villaliv eller bygemenskap.
Men alla som faktiskt drömmer om mer av det sistnämnda, behöver veta att det finns här. För alla som vill, kan och har råd. Nyköping är en stolt residensstad med historia. Här har kunglig makt, rikedom och stundtals blodiga intriger satt sina avtryck, liksom adel, borgerskap, bildningsambitioner och arbetarrörelse.
- Bruks- och industrihistorien har starka markörer – godsen, gruvorna i Tunaberg, atomålderns Studsvik och i själva centralorten allt från Ana till Cewe och Sunlight.
- Den ombyggda silon i hamnen vittnar om livet efter det dominerande jordbrukssamhället, något stenkast från det främsta monumentet över det som har varit: Nyköpingshus.
I vårt hemma finns gott om utrymme att utvecklas, för det nydanande såväl som för ett mer klassiskt kulturliv. Mångfalden av musik, konst och teater, föreningar, sport och specialintressen kan bli ännu bredare. Nyköping har en variationsrik landsbygd att erbjuda.
Inte bara för den som tillfälligt vill lämna centralorten för utflykter. Den som permanent vill ha mer av det gröna, det öppna och söker det mindre samhällets fördelar hittar det exempelvis i Vrena, Stavsjö, Tystberga, Nävekvarn och Runtuna. Precis som på Brandholmen, i Isaksdal eller Oppeby. Detta ingår i arbetet med översiktsplanen Nyköping 2040, väl värt att backa upp.
Erfarenheten av 2000-talets utveckling hittills är att avståndet till huvudstaden har minskat i tanken. Till detta har kampanjen Bo i Nyköping utan tvivel bidragit. Storstaden är inte långt bort. För den som vill åka till och den som vill åka från. Nyköping är en kommun där hemma ska kännas riktigt bra.
Framtiden handlar inte bara om att locka nya invånare. Minst lika mycket handlar det om att nå fram till potentiella hemvändare. Rebecka Undén skrev om detta i tisdagens SN. Den stora utmaningen med namnet nystadsliv är att inte kommunen ska vara lika med staden, kommunen är så mycket mer. Det finns alla möjligheter att lyckas, men det kräver ett nogsamt arbete för att inte bygga schabloner om att stadsmiljö är ett vardagshemma och landsbygd ett utflyktsmål.
Det kan lika gärna vara tvärtom. : Det nya Nyköping är mycket mer än en stad
Visa hela svaret
Är det öppet köp på Lager 157?
Retur/byte – Varor som är köpta i våra fysiska butiker kan endast lämnas tillbaka eller reklameras i någon av dessa butiker. Öppet köp gäller i 30 dagar för varor köpta till ordinarie pris, för varor köpta till nedsatt pris gäller byte. För bad- och underkläder gäller inget byte.
- Varor som är köpta på webbshopen kan lämnas tillbaka både i webbshop och i våra butiker.
- Du har alltid 14 dagars ångerrätt på ditt köp från det att du mottagit dina varor.
- Varan ska returneras i samma skick som när du fick den och ska inte ha varit använd.
- Senast inom 30 dagar från det att vi fått tillbaka varan ska du få tillbaka vad du har betalat.
Vid byten och returer som inte är reklamation står du alltid för fraktkostnaden tillbaka till oss på 50 SEK. Vill du byta till en annan vara tillkommer även 50 SEK för frakt av de nya varorna (totalt 100 SEK). Du lägger då en ny order på de önskade varorna i vår webbshop.
Visa hela svaret